sobota 30. marca 2013

Keď jar neprichádza...

... alebo ako si privolať teplo.

Na začiatku bola kamarátka, ktorá z dôvodu sťahovania prechádzala cez svoje veci a natrafila na niečo čo chcela zahodiť ale som bola po ruke a uchmatla som jej to :D a ako správny starý vetešník odložila do skrine. Tam po dvoch rokoch zabudnutia tento rok na mňa vykukla  biela neforemná taška a v jej vnútri hotový poklad. Asi približne 250 ručne háčkovaných bielych kvetov... a myšlienka sa začala prebúdzať... Unavená zo zimy, ktorá aj u nás v Španielsku je nezvyčajne dlhá som sa rozhodla privolať si jar :D

Čo na také privolávanie treba? 

-háčkované kvetinky
- meter
- ihlu s veľkým očkom
- lepiacu pásku
- nožnice
- väčšie drevené koráliky
- farebné špagáty  - ako som už spomínala som vetešník a nič nezahadzujem a tak prišli na radu odstrižky zo špagátového závesu
- kúsok látky na tunel na zavesenie
Nameriame si okno a rozmyslíme si ako dlhý bude záves a v akej vzdialenosti od seba budeme kvetinky navliekať. Pre moje okno stačili 4 kvety na dĺžku s rozpätím 3,5 cm od seba. Keďže sa mi zdalo fádne navliekať len na jeden. špagát a materiálu som mala dostatok, navliekala som na 4.


 Ďalším dôvodom prečo navliekať na 4 je, že musím robiť iba jeden uzlík na to aby som upevnila korálku. Začneme teda prevlečením prvej kvetiny z rubovej strany, urobíme  uzlík a navlečieme si korálku, do ktorej ho vtiahneme aby zostal skrytý. Prevlečieme ihly z lácnej strany a hurá prvá kvetinka je navlečená. Pokračujeme v navliekaní na potrebnú dĺžku. Ešte jeden typ, ktorý vám prácu možno urýchli je uzlíkovať pred navlečením kvetinky. Ľahšie sa tým manipuluje. Nachystajte si toľko pásov koľko potrebujete ja som mala 15.


Následuje zostavovanie. Lepiacu pasku v potrebnej dĺžke si položte na podložku lepidlom smerom na hor. Na začiatku si ju kúsok preložte a prilepte k podložke. Vedľa nej si položte meter a môžete začať umiestňovať navlečené kvetinky. Po umiestnení všetkých pásov prelepíme pásku späť aby sa nám dielko zaistilo. Ja som potrebovala na naše dvojdielne okná závesy dva. Aby sa mi s nimi jednoduchšie manipulovalo som ich zaistila gumičkou ale to nie je potrebný krok ak máte dostatok miesta.



Pretože moja páska bola širšia ako bolo nutné prestrihla som ju na polovicu po celej dĺžke a tým som odstrihla aj vyčnievajúce konce. Ďalším krokom je tunel na zavesenie. Nachystáte si obdĺžnik  asi o 3 cm dlhší ako je požadovaná dĺžka a tak isto o 3 cm širší. Zahnete si oba konce (každý asi 1,5 cm) a prešijete si ich prvé, potom rovnako prešijete obe strany tak aby všetky záhyby boli na rubovej strane látky. Priložíte si nachystaný kvetinový záves na rubovú stranu tunela a prišijete. Ja som ešte na zaistenia každého pásu dala spiatočný chod vrátila sa a znova prešila a pokračovala k ďalšiemu pásu. 



Na koniec treba preložiť tunel po dĺžke na polovičku a po lícnej strane zošiť. 


Zavesiť na okno a tešiť sa z jari....





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára